Mikkels Musikskole
Konceptet og hvem vi er

Om os

Mikkels Musikskole er et bud på at gøre musikundervisning tilgængeligt for alle - både logistisk, geografisk og økonomisk. Vi tilbyder musikundervisning, som kommer til dig: Hjemmeundervisning, musikskole på din skole, musikworkskop fx i ferierne, korhold, band og sammenspil, babyrytmik osv.

Alle vores undervisere er dygtige og kompetente musikere med pædagogiske kompetencer. Korpset af undervisere spænder lige fra unge musikstuderende til konservatorieuddannede og professionelle musikere. Derfor kan vi også tilbyde undervisning i to forskellige prisklasser. Vores elever kan være alle aldre og på alle niveauer.


Uffe

Jeg har været med fra starten. Jeg var faktisk musikskolens første underviser, og har været med til at designe og bygge musikskolen op fra bunden fra én elev til i dag, hvor vi har tæt på 2000 elever.

Det er mig, der står for vores privatelever. Her styrer jeg vores database til daglig, står for kommunikation samt at matche vores eleverne med de rigtige undervisere. Jeg er selv bassist. 


Tamara

Jeg er ansvarlig for administrationen i musikskolen. Jeg står bl.a. for kontakt med de skoler, vi samarbejder med, og det er tit mig, du får fat i, når du ringer til musikskolen.

Jeg er uddannet kontorassistent med speciale i administration, og jeg har det store overblik. Og så spiller jeg på computer-tastatur, det har jeg gjort professionelt i 6 år.

Hanne

Jeg er kommunikationsansvarlig i musikskolen og har mest med vores samarbejder med skoler at gøre. Det er også nogle gange mig, du får fat i, når du ringer til os. 

Jeg har en kandidat i musikvidenskab og kommunikation og arbejder selv som musiker og underviser ved siden af. Jeg spiller ukulele, klaver og sang, og har også været omkring både saxofon, guitar, sammenspil og masser af kor gennem tiden. 

Mikkel

Jeg er grundlægger af Mikkels Musikskole. Jeg er uddannet skolelærer, musiker, musiklærer og korleder og så er jeg selv bassist. Ideen om at tænke musikskole på en ny måde opstod i mit arbejde som skolelærer. Jeg mødte ofte forældre, som ledte efter gode musiktilbud til deres børn. De traditionelle musikskoler var ofte overbookede, dyre eller udfordrede hjemmene logistisk eller geografisk. 

Det ærgrede mig, at børn gik glip af glæden ved at kunne spille et instrument og jeg begyndte at tænke i, hvordan disse forhindringer kunne undgåes. På den måde kom Mikkels Musikskole til verden.