Styrk sammenholdet på arbejdspladsen

Book musikalsk teambuilding med Mikkels Musikskole

Musikalsk teambuilding

Trænger I til at blive rystet sammen på jeres arbejdsplads? Så har vi nogle forslag til gode aktiviteter, I kan kaste jer ud i. Hvad med for eksempel en kordag for alle medarbejdere? En ukulele workshop for en mindre afdeling? Eller måske I kunne tænke jer at lære at spille på skrald? Få en teambuilding-dag med Mikkels Musikskole og styrk dine medarbejderes sammenhold og samarbejdsevner med musikken som centrum.

At lave musik sammen med andre har positive indvirkninger på flere ting i os mennesker. Blandt andet kan det at lave musik sammen, som fx sammenspil eller kor, medvirke til at opbygge solide og fællesskabsorienterede relationer med andre. Følelsesregistret bliver aktiveret på nye måder, da både krop og sjæl bliver sat i svingninger, og derfor er musikalsk teambuilding særlig effektivt til at styrke sammenholdet på arbejdspladsen.

Fordele ved musikalsk teambuilding med Mikkels Musikskole

• I kan vælge hyppighed, ugedag og tidsrum, der passer jer.

• I betaler kun for de timer, I får. Forberedelse, transport og eventuelle andre udgifter er inkluderet i prisen.

• I bestemmer, hvor mange og hvilke medarbejder, der skal deltage

• Vores underviser står for al planlægning og indhold

Musik aktiverer følelsesregistret

At lytte til musik, og ikke mindst at udføre musikalske opgaver sammen, skaber gensidig forståelse blandt deltagerne. Når vi eksempelvis er til koncert, tager vi os selv i at klappe i takt med andre blandt publikum, og et helt naturligt fællesskab med musikken som fællesnævner opstår. Undersøgelser viser faktisk, at når vi klapper i takt, begynder vores hjerterytmer at bevæge sig synkront.

Musik har den fortryllende effekt, at den skaber et fælles fodslag blandt de mennesker, der deltager i den. I dette rum opstår også en samhørighed over for andre mennesker, og derfor bliver vi ganske enkelt også bedre til at forstå sidemanden og mærke dennes sindsstemning.

Spil eller syng jer fri for kollegiale konflikter og skab nye oplevelser sammen.

At være lydhør sammen

Når vi lytter til musik sammen, styrker det blandt andet vores høresans. Det giver sig selv. Når vi så spiller eller synger sammen, styrker det også vores evne til at være lydhør. Vi fornemmer, hvor vores medmusikanter er henne, hvor kraftigt eller lavt, de synger, hvilket toneleje de ligger i, hvordan de fysisk bevæger sig osv.

Vi bliver ganske enkelt tvunget til at lytte til vores kolleger og mærke, hvor de er, hvilket også er en vigtig kompetence for et givende og respektfuldt samarbejde på en arbejdsplads.

Skal dine medarbejdere også have chancen for at styrke deres sammenhold gennem musikken? Så kontakt os endelig og få en uforpligtende snak om jeres muligheder.

Kontakt os her eller på mail:

mikkel@mikkelsmusikskole.dk

Skal I have et tilgodebevis for jeres restmidler i år?

Læs meget mere her: