Musik til ældre

Her finder du al information om musik til ældre

Musik og glæde til ældre

- på plejehjem, i beskyttede boliger mv.

Når I køber et musikforløb til de ældre beboere hos jer gennem Mikkels Musikskole, får I en fantastisk oplevelse med en af vores kyndige og rare musikere. Vores musikunderviser kommer ud til de ældre borgere og taler, spiller og synger med de ældre.

Musikken kan i virkeligheden være alt, hvad hjertet begærer. Det kan f.eks. være sange, som de ældre selv elsker og kan huske fra deres ungdom, eller rytmisk stimulerende musikalske indslag, der kan inspirere de ældre til en lille dans, eller som de kan sidde og klappe i takt med.

Vores udvalgte musiker vil tilpasse musikken til beboernes specifikke ønsker og behov.

Vi er klar til at komme ud, hvor det er særligt vigtigt at udleve musikken, nemlig blandt de ældre borgere.

Vores udvalgte musiker vil udvise omsorg, tålmodighed og generelt være i øjenhøjde med de ældre før, under og efter det musikalske indslag. Underviseren vil have stor forståelse for f.eks. de ældres begrænsede bevægelsesevne mv.

Priser*

Pakke 1: Forløb på 10 timer                 | 9.900 kr. |

Pakke 2: Forløb på 20 timer                l 18.700 kr. l    Rabat: 1.100 kr.

Pakke 3: Forløb på 30 timer                l 27.500 kr. l   Rabat: 2.200 kr.

* Alle vores priser er eksklusiv moms.

Skal I have et tilgodebevis for jeres restmidler i år?

Læs meget mere her:

Hvem er vi?

Mikkels Musikskole er en sammenslutning af musikundervisere. Vi har stor erfaring med at undervise børn og voksne, både på skoler og privat, og det gør vi i hele Danmark.

Vi ved, hvor meget musik betyder for det enkelte menneske. Det er både en vej til at udtrykke sig socialt, stimulere hjernen, udvikle sig generelt som menneske og mindske kedsomhed, ensomhed og depression.

Det kan have mange fordele for jeres borgere at opleve musikkens mange effekter. Musikken kan bl.a.:

• Vække dybe følelser og minder.
  • Skabe fællesskab og samvær.
  • Berolige og opkvikke.
  • Være et middel til kontakt mellem mennesker, hvor ord ikke slår til.
  • Skabe livskvalitet.

Netop derfor vil vi ud til de ældre borgere for at sprede musikken og hjælpe jer med at give dem endnu mere positivt indhold i tilværelsen.

Om selve forløbet

Det musikalske indslag vil blive tilrettelagt i samarbejde mellem jer og vores nøje udvalgte underviser.

I kan, sammen med underviser, vælge hvilken hyppighed, ugedag og hvilket tidsrum, der passer bedst for jeres borgere.

Vi har udvalgt, designet og efterprøvet flere forskellige undervisningsforløb, som vil passe godt for ældre på f.eks. plejehjem, ældrecentre med fælleslokaler og lignende.

Vi er desværre ikke en statsstøttet musikskole, men på trods af dette, har vi meget lave priser samt nogle meget fordelagtige vilkår. Det har vi, fordi vi igennem de sidste fem år har gentænkt og genopfundet musikskoletanken, så den passer til alle borgere, ung som gammel.

Vores forløb er korte, overskuelige og billige. Desuden kan I købe lige så mange forløb, som I ønsker.

Bestil et forløb

Skriv en mail til mikkel@mikkelsmusikskole.dk, besvar mailen med linket til denne side eller udfyld kontaktformularen nedenfor.

Oplys i denne mail følgende:
  • Hvor skal musikken foregå henne? (f.eks. navne på plejecentre)

• Hvilket og hvor mange forløb ønsker I at købe?

• Hvilken ugedag og tidspunkt(er) foretrækker I?

• Har I særlige ønsker til design af forløbet, så det passer til jeres borgere?

Fordele ved at samarbejde med os

• Vi står for alt det administrative.

• Forberedelse, transport og evt. andre udgifter er inkl. i prisen.

• I vælger selv hvor ofte og hvor meget undervisning, I vil have (minimum 1 forløb á 6 gange, 2-3 timer pr. gang).

• I vælger selv tidspunkt og ugedag i samarbejde med musikunderviseren.

• I har mulighed for at aflyse uden beregning, dog senest 48 timer før planlagt undervisning.

• Prisen bliver markant lavere, hvis I køber flere forløb.

• I bestemmer, hvor mange og hvilke ældre, der skal inddrages i musikken.

• Vores underviser står for al planlægning og indhold. I kan dog komme med inputs og gode råd til underviser, så forløbet passer præcis til jeres borgere.

PS. Hvis I mangler en omsorgsfuld vikar nu og her - eller bare vil vide lidt mere - kan I ringe til Musikskolen på 53 65 60 90 eller skrive en mail til os.