Online trommeundervisning

En guide til at lære at spille trommer helt GRATIS

Lær at spille trommer online

Her kan du se videoer om trommesættet og lære at spille trommer hjemme fra stuen. Du lærer også, hvordan du laver din egne trommestikker, og hvordan en trommerytme er bygget op.

Nedenfor er 6 videoer på Youtube, hvor du sammen med Mikkel og Gustav få en indkøring i trommernes verden samt trommetutorials, så du nemt kan lære at spille grundrytmer på trommerne. Du behøver ikke engang have et trommesæt til rådighed!

Det er også en god idé at sætte videoerne på pause eller se enkelte afsnit igen.

Du kan også se vores online Node- og Rytmiklære.

Video 1 - lav dine egne trommestikker og spil din første rytme

Her får du en instruktion til at bygge dine egne tommestikker og spille dine første trommerytmer hjemme i stuen - helt uden trommesæt på 15 minutter.

Video 2 - lær om trommesættets opbygning

Her får du en præsentation af trommesættets forskellige trommer7 minutter.

Video 3 - udvid dine trommerytmer

Her får du en udvidelse af rytmerne. Stadig uden trommesæt.

Video 4 - mangler du udfordringer på trommerne?

Tredje og sidste video, hvor du kan spille trommer derhjemme uden trommesæt. Her får du flere og mere udfordrende rytmer6 minutter.

Video 5 - sådan spiller du rytmer og beats på et trommesæt

Her får du trommerytmer og beats på et rigtig trommesæt på 6 minutter. Kan med fordel ses flere gange.

Video 6 - bliv udfordret rytmemæssigt

Her får du den sidste og sværeste video, hvor du bliver udfordret rytmemæssigt og for alvor træder ind i trommesættets verden på 7 minutter.

Går I og drømmer om jeres helt egen musikskole på jeres skole? Så kan Mikkels Musikskole hjælpe! Vi har også musikundervisere klar, hvis I mangler en vikar eller klasseunderviser i en periode. Rigtig god fornøjelse med musikken.