Vilkår
Alt det med småt

Musikskolens vilkår for undervisere

Vores vilkår for undervisere kan læses ved at klikke på knappen. 

Musikskolens vilkår for elever

Musikskolen formidler kontakt mellem underviser og elev (eller forældre) og leverer instrument med tilbehør, hvis dette ønskes.

Underviseren kontakter eleven og aftaler tidspunkt og frekvens for undervisningen alt efter, hvad eleven ønsker.

Hvis du efter afsluttet modul ønsker at fortsætte undervisningen, aftaler du dette med underviser, og du betales for et nyt modul og evt. leje eller køb af instrument.

Sygdom

Ved sygdom hos eleven skal dette meldes til underviser senest 24 timer før planlagt undervisningslektion. Så vil lektionen blive flyttet til et andet tidspunkt uden beregning. 

Kommer sygemeldingen under 24 timer før den planlagte lektion mister du denne lektion. 

Eleven kan maks have to gratis sygemeldinger/aflysninger per modul. Skulle der opstå tre eller flere sygemeldinger/aflysninger, vil disse lektioner være mistet af hensyn til undervisers planlægning.

Vilkår for skoleelever

  • Eleven skal sørge for at være klar, når undervisningen starter - eventuelt med hjælp fra lærere eller pædagoger. Det er en god ide, at hjælpe jeres barn bedst muligt med at huske undervisnings-tidspunktet.

  • Hvis underviser er syg/fraværende, mister I ikke denne lektion, jeres forløb forlænges blot.

  • Hvis eleven er syg/fraværende, tæller det som en undervisningsgang. Dette er, fordi underviser alligevel er nødsaget til at være på skolen på grund af andre elever. Eleven mister altså lektionen ved fravær.

  • Ved langtidssygemelding hos underviser, findes en ny underviser til eleven uden ekstra beregning.

  • Undervisningen følger skolens skema og ferier. Hvis hele skolen har et arrangement, som går ind over musikundervisningen, aflyses musikundervisningen, og du mister ikke din lektion, jeres forløb forlænges blot.

  • Udflugter/arrangementer i enkelte klasser, som forhindrer en elev i at komme til musikundervisning, vil tælle som fravær, af samme grund som beskrevet i punkt 3.

  • Indbetalingen skal altid igennem Mikkels Musikskole via mobilepay 19871. Mere info på vores betalingside.

  • Kommunikation omkring undervisningen af den enkelte elev foregår mellem underviser og elever/forældre, udenom Mikkels Musikskole.

  • Mikkels Musikskole vil løbende udsende generelle informationer, skemaer eller nye undervisningstilbud på e-mail og sms. Derfor er det vigtigt, at forældre holder øje med dette.   

Andet

Skulle der mod forventning opstå konflikt eller komplikationer i forhold til undervisningen, forsøges dette først løst underviser og elev imellem. Kan dette ikke lade sig gøre, kontaktes musikskolen, og vi finder en god og konstruktiv løsning, som alle kan være tilfredse med.

Levering og returnering af instrument

Levering eller afhentning af instrument:

Du kan enten få tilsendt instrumentet (elev betaler fragt) eller hente det på musikskolen på Frederiksberg.

Returner dit lejede instrument:

Det er elevens ansvar at returnere et lejet instrument efter endt undervisningsforløb, hvis eleven ikke vælger at købe det med rabatordning (Klik her og gå nederst på siden for at se vores rabatordning for lejede instrumenter). 

Sådan returnerer du dit lejede instrument:

1. Skriv en mail til skolen om, at du ønsker at returnere dit instrument.

2. Du vil få tilsendt flere mulige returneringstidspunkter samt adresse.

3. Når instrumentet er tilbageleveret, vil du få tilbagebetalt depositum (eventuelt fratrukket et beløb for skader). Almindeligt slid tæller ikke som skader.