Underviservideo

Læs her, hvordan du laver en video til Mikkels Musikskole

På siden her kan du læse mere om underviservideoerne til Mikkels Musikskole.

Bemærk venligst: Vi kun skal bruge én video per instrument og vi udvælger undervisere ud fra dem som skriver til os. I bunden af siden kan du læse, hvad du skal gøre, hvis du gerne vil lave en video til os.

Videoernes indhold

Video 1

Første video skal være en introduktion til dit instrument, hvor du fortæller om det og viser hvordan det lyder.

Video 2

Den anden video skal være en instruktion i, hvordan du stemmer dit instrument (dette gælder selvfølgelig ikke for klaver og andre instrumenter der ikke skal stemmes).

Retningslinjer og ideer til, hvordan din video skal laves

Se Mikkels video for inspiration og læs nedenstående retningslinjer.

Husk at denne video er tiltænkt nybegyndere eller børn og deres forældre.

• Sørg for, at du har en rolig baggrund. Fx en hvid væg eller en anden forholdsvis rolig flade. Væk med rod og andet der kan forstyrre i billedet. Sørg for godt og gerne varmt lys.
  • Start med at præsentere dig selv og fortæl at du er underviser på Mikkels Musikskole (fx: "Jeg hedder Sanne, og jeg er underviser på Mikkels Musikskole").
  • Fortæl lidt om dit instrument (fx: "Det her er en violin. Den har fire strenge og man spiller på den med en bue osv.").
  • Spil lidt på instrumentet. Vis at du er dygtig - på den måde inspirerer du andre til også at ville spille.
  • Lav også gerne en kort video, der viser hvordan man stemmer dit instrument (hvis instrumentet altså kan stemmes).
  • Du kan sagtens filme med en smartphone.
  • Bemærk venligst, at videoerne skal sendes til mikkelsmusikskole@gmail.com. For at sende en videoen skal du bruge et program udviklet til at sende store filer fx "WeTransfer". Det er super nemt og ligetil. Appen kan hentes på både iPhone og Android. Se mere videoen herunder:

Praktiske informationer og vilkår

• Vigtigt: Vi kun skal bruge én video per instrument og vi udvælger undervisere ud fra dem som skriver til os på mikkel@mikkelsmusikskole.dk.
  • Husk at videoerne skal sendes til mikkelsmusikskole@gmail.com (ikke vores standard kontakt mail).
  • Musikskolen skal godkende kvaliteten og indhold af videoen, før vi kan udbetale dit honorar. Du vil blive betalt 300 kr. for en eller to korte videoer.
  • Hvis vi er glade for dit arbejde kan det være at vi tilbyder dig at lave flere undervisningsvideoer, som vi selvfølgelig også betaler dig for.
  • Når du laver en video, accepterer du samtidig, at Mikkels Musikskole lægger den på YouTube, Facebook og på vores hjemmeside.
  • Du accepterer også, at vi kan bede dig om at lave videoen om, hvis den ikke lever op til den standard vi ønsker. Du vil blive betalt, når vi har godkendt videoens kvalitet og indhold.

Rigtig god fornøjelse, vi glæder os til at høre fra dig 😊

Mange hilsner fra teamet bag Mikkels Musikskole