Koncert-workshop

Lyt og prøv musikken med Mikkels Musikskole

Lyt og prøv: Koncert-workshop for børn og unge

Booking på mikkel@mikkelsmusikskole.dk

Pop up-event til skoler, hvor alle elever i alle aldre kan være med. Koncert med professionelle og pædagogiske musikere, som også holder "åbent hus" på deres instrumenter, så børnene selv kan mærke og lære om instrumenterne. Sammen med Mikkels Musikskole kan børnene til dette arrangement lytte og danse til livemusik sammen med deres venner - og selv prøve instrumenterne bagefter.

Kan afvikles både indenfor og udenfor - sidstnævnte er at foretrække grundet COVID-19.

Arrangementet er gratis og designet til at følge kravene fra Undervisningsministeriets Fælles Mål i faget Musik.

Formål med arrangementet

• At give børn og unge en spændende introduktion til musikken og til forskellige instrumenter. Henholdsvis trommer, bas, guitar og/eller keyboard og sang.

• At lade børnene spille på og røre instrumenterne og skabe musik.

• At give et indblik i musikkens kæmpe univers.

• At inspirere til fremtidig musikalsk udfoldelse og udvikling.

Beskrivelse

Vi kommer med et fire-personers stort orkester og optræder for børn og unge på jeres skole. Efter og under koncerten vil eleverne få mulighed for at prøve instrumenterne og tale med vores dygtige musiklærere og musikere. Vi fortæller deltagerne om de forskellige instrumenter og underviser og forklarer om teknik, lyd, historie, virkemidler m.m. Når børnene har mærket og spillet på instrumenterne, vil orkestret igen optræde, så børnene nu kan høre musikken med en ny forståelse for de forskellige instrumenter.

Et par heldige børn får også lov til at styre en stopdans, hvor de "tænder og slukker" for musikken, altså selve orkesteret. En sjov musikalsk disciplin, som altid er en kæmpe succes.

Det praktiske

Vi står for alt det praktiske og administrative.

Vi medbringer alle instrumenter og alt lydudstyr; dette inkluderer instrumenter i børnestørrelse. Arrangementet tager typisk mellem én og to timer per koncert, så der er rigelig tid til dialog med børnene. Vil tilpasser selvfølgelig workshoppen efter skolens ønsker.

Hele arrangementet vil foregå efter regeringens retningslinjer ift. COVID-19. Vi medbringer selv sprit til afspritning af instrumenter og sørger for at diktere, hvordan arrangementet kan blive afholdt sikkert.

Vi står for:

• Alt administrativt og praktisk

• Musikere/undervisere

• Al transport

• Al musikudstyr

• Lydtekniker

• Opsætning og nedtagning af udstyr

• Introduktion og instruktion til børnene om, hvordan de spiller på de forskellige instrumenter

• Samtale med alle børn, unge og forældre omkring musik og dets virkemidler