FAQ elever

Oftest stillede spørgsmål fra elever

Spørgsmål og svar elever

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål fra vores elever.

Hvordan indbetaler jeg?

Du kan blot klikke på Betaling. Derinde følger du en simpel betalingsguide.

Derudover vil du modtage et link til indbetaling per email, når du tilmelder dig undervisning.

Hvordan finder jeg ud af, om I har underviser i mit område?

Du udfylder blot dit ønske ved tilmeldingen her, og så informerer vi dig, om vi kan efterkomme dit ønske. Det kan vi som regel. Skulle det, mod forventning, ikke kunne lade sig gøre, så tilbyder vi at skrive dig på venteliste og kontakte dig så snart, vi finder en underviser i dit område. Du får også mulighed for online undervisning i stedet, her kan underviseren nemlig bo hvor som helst i landet. Opstarten og prøvetimen er 100% gratis og uforpligtende.

Underviser I også voksne?

Ja, det kan du tro! Vi har undervisere til stort set alle instrumenter, alle niveauer og alle aldre. Vi har faktisk elever fra 3 til 88 år!

Hvor gammel skal mit barn være for at få musikundervisning?

Det er forskelligt fra barn til barn. Nogle børn er klar allerede som 4-5-årige, men de fleste er mest modtagelige fra 6-års-alderen. Vi har et par gange også haft succes med undervisning af 3-årige.

Et godt sted at starte er fx at sætte dig med dit barn og se, om koncentrationen holder til en opgave på 20 minutter. Det behøver ikke være 100% koncentration, men i det hele taget af kunne lave det samme i 20 minutter. Hvis det fungerer, så er dit barn klar til musikundervisning.

Det er helt ok at holde pauser undervejs, det er også rigtig godt for indlæringen.

En anden god ide er at få undervisning sammen med dit barn. På den måde kan I dele undervisningen op og selv være med til at lære et nyt instrument som voksen. Så kan I spille sammen, og du kan være med til at hjælpe og guide dit barn i musikken.

Sidst, men ikke mindst, er det også en god ide at gå sammen med én fra klassen eller en ven fra opgangen eller villa-vejen for på den måde at have et fællesskab med andre. Vores privatundervisning er altid 60 minutter, og på denne måde kan de 60 minutter blive delt op eleverne imellem.

Jeg har tilmeldt mig, men jeg har ikke hørt noget?

Skriv til mikkel@mikkelsmusikskole.dk og sig, at du ikke har hørt noget. Vi rykker straks underviseren og finder ud af, hvad der er gået galt. Herefter skulle du gerne blive kontaktet af en underviser hurtigst muligt.

Har du tilmeldt dig, men aldrig modtaget information på mail fra os, skriv da også til mikkel@mikkelsmusikskole.dk, så undersøger vi, hvor fejlen ligger. Den første mail, du modtager, er en velkomst-mail. Er denne ikke nået frem, kan det fx skyldes fejl i mailadressen i vores system, Firewall-indstillinger eller andre former for blokkering.

Tjek derfor altid spam eller promoveringer, hvis du afventer en mail fra os.

Hvorfor kan jeg ikke selv vælge min underviser?

Da vi leverer hjemmeundervisning, finder vi underviseren, der bor tættest på jer og matcher jeres ønsker bedst muligt. For at finde det bedste match både ift. instrument, geografi og niveau, vælger vi for jer.

I får en gratis og uforpligtende prøvetime sammen med underviseren for netop at se, om vi har fundet det rette match.

Hvad gør jeg, hvis jeg under et undervisningsforløb bliver utilfreds med underviseren?

Vi oplever sjældent konflikter, men opstår der alligevel problemer, kan du kontakte musikskolen, og vi vil forsøge at løse problemet.

Kan jeg stoppe undervisningen midt i et modul?

Nej, du kan ikke stoppe undervisningen midt i et modul af hensyn til underviserens betaling. Du køber en pakke med 10x60 minutters undervisning og kan ikke få pengene refunderet efterfølgende. Til gengæld giver den korte bindingsperiode dig mulighed for at stoppe lige derefter.

Skoleelev: Ovenstående gælder også for undervisning på en skole. Her har du købt et modul på 10x30 minutter, og samarbejdet kan opsiges efter købt modul.

Jeg har udfyldt tilmeldingsformularen. Hvad skal jeg så gøre nu?

Nu skal du ikke gøre mere. Du vil snart blive ringet op af en underviser, som aftaler en prøvetime eller undervisning med dig. Har vi mod forventning ikke en underviser i dit område, informerer musikskolen dig om dette.

Kan jeg dele undervisningen op?

Af hensyn til undervisers arbejdstid, transport og planlægning er det ikke muligt at booke mindre end 60 minutters undervisning ad gangen. Dog er det muligt at undervisning sammen med andre elever (se Pakke 2 og 3). Husk at du selv skal finde de andre elever, som du vil undervises sammen med.

Skoleelev: Her kan du også få undervisning sammen med en eller to andre elever. I dette tilfælde køber eleverne hver især et modul af fx 10x30 minutter, som bliver lagt sammen. Dvs. to elever får 10x60 minutter sammen.

Er en times undervisning ikke for lang tid?

Det er rigtigt, at en times undervisning er lang tid for nogle. Vi har dog valgt en time som minimum af hensyn til underviserne, der skal frem og tilbage til eleven. Vores undervisere ved, hvordan de bruger tiden bedst. Husk, at pauser og afbræk undervejs er godt for indlæringen.

Har jeg mulighed for at aflyse?

Hvis der er mere end 24 timer til undervisningen starter, kan du aflyse undervisningen, og planlægge en ny undervisningsgang, uden det koster ekstra. Dette kan dog kun gøres 2 ud af de i alt 10 undervisningsgange. Hvis der er mindre end 24 timer til undervisningens start, vil undervisningsgangen gå tabt.

Skoleelev: Regler for aflysning af undervisning på en skole, læs mere på siden her.