Corona og undervisning

Sådan kan du stadig få undervisning i coronatid

Derfor kan vi starte før andre musikskoler

• Vi underviser online eller kommer hjem til dig. Du skal altså ikke hen på en musikskole, hvor der kommer mange andre mennesker.

• Vores undervisere følger restriktionerne, spritter af, bruger mundbind mm.

• De fleste af vores undervisere har få elever, de ser og underviser.

• Jeres underviser kan blive en del af jeres sociale boble. Dvs. jeres underviser kan være en del af de faste mennesker, I ser i jeres hverdag.

• Hvis nogen i jeres omgangskreds har symptomer eller er syge, kan I vælge at have online undervisning i stedet for at mødes fysisk.

• I bestemmer selv, hvornår undervisningen ligger, så det passer i jeres hverdag.

Se vores corona-retningslinjer nederst på siden.

Musik bidrager kulturelt og social

Der er mange gode grunde til at få startet eller genoptaget musikundervisningen nu, alle sammen egenskaber, som kan bruges i mange aspekter af livet, og som bidrager til den kulturelle, sociale og almene dannelse:

• Musik er fantastisk at fordybe sig i, især nu hvor mulighederne for socialt samvær og normale aktiviteter er begrænset.

• I musikkens verden skal du fokusere på fin-motorik, rytmeforståelse, læring og tonalitet, og dermed aktiverer du store dele af sin krop og hjerne.

• Når du spiller sammen med andre, kræver det, at du lytter, er lydhør, kommunikerer, giver plads til andre og kræver plads til dig selv mm.

HUSK at I, sammen med jeres underviser, selv skal vurdere, hvordan og hvornår I vil undervises. Mikkels Musikskole er ikke ansvarlig for smitte eller andet, der kan forekomme grundet corona, og vi opfordrer både undervisere, elever og forældre til løbende at holde sig opdaterede og følge de gældende restriktioner.

Vores corona-retningslinjer

Vi følger altid regeringens retningslinjer for corona-hensyn. Vi har også udfærdiget særlige coronahensyn, som er målrettet musikundervisning.

Derudover følger vores undervisere disse hensyn

- Afspritning af instrumenter før og efter hver elev (dette er i tilfældet flere elever lige efter hinanden som fx på skoler).
- Så vidt muligt én meters afstand mellem elev/elev og elev/underviser.
- Synger elev og underviser i undervisningen, skal ansigterne være vendt fremad eller væk fra hinanden.

Ift. kor følger vores undervisere også disse tiltag

- To meters afstand mellem korsangere.
- Alle korsangere står så vidt muligt i grupper fordelt på klasser eller zoner, hvis dette er skolens retningslinjer.
- Alle korsangere vasker eller afspritter hænder inden korlektionen.
- Vi følger også skolens retningslinjer, hvis der er særlige krav.